Соціальне підприємництво як покликання змінювати світ
Уявіть собі бізнес, який не лише приносить прибуток, але й змінює життя людей на краще. Соціальне підприємництво – це революція у способі ведення бізнесу. Сьогодні підприємці поєднують інновації з соціальною відповідальністю, створюючи проекти, що вирішують нагальні суспільні проблеми: від екології до освіти, від працевлаштування до медицини.
Що таке соціальне підприємництво? Чим соціальне підприємство відрізняється від благодійної організації? Які моделі воно використовує для досягнення своїх цілей, і які ризики постають перед такими ініціативами? Відповіді на усі ці питання асистент кафедри Анастасія НЕМНЕНКО 7 грудня 2024 року отримала на тренінгу від Кіровоградської обласної організації ВГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення» у рамках проєкту «Волонтерський крафт задля Перемоги».
Саме питання соціального підприємництва дедалі частіше обговорюють у бізнес-колах, але явище все ще залишається малозрозумілим для багатьох. Чудові спікери тренінгу Алла ВОЛОШИНА та Світлана ДУБИНА-ЛИТВИНЕНКО поділилися власним досвідом створення громадської організації, розкриваючи багатогранність та практичні аспекти такого підприємства. Пані Алла зазначила, що на відміну від традиційного бізнесу, який орієнтований на максимізацію прибутку, соціальне підприємництво прагне вирішувати суспільні проблеми за допомогою підприємницьких підходів.
А пані Світлана показала, як правильно поєднувати соціальну місію з економічною стійкістю. Особливу увагу було приділено моделі прибуткового соціального бізнесу, який здатен самостійно фінансувати свої ініціативи. Спікер зосередила увагу на викликах і ризиках, з якими стикаються соціальні підприємці. Зазначила, що основні труднощі пов’язані з пошуком партнерів, низьким рівнем довіри на ринку та необхідністю дотримуватися високих етичних стандартів.
Попри перспективність, соціальне підприємництво ще не стало трендом, особливо в Україні. Це пов’язано як із браком розуміння суті концепції, так і з труднощами у залученні фінансування. Але заглибившись у тематику соціального підприємництва, можна стверджувати, що такий вид діяльності має право бути, особливо під час війни.
Невимовно вдячні за чудовий тренінг, багато нових знайомств, теплу атмосферу за чашкою кави в кав’ярні «Кафе-Редакція». Окремо дякуємо Аллі ВОЛОШИНІЙ та Світлані ДУБИНІ-ЛИТВИНЕНКО за змістовний виклад інформації, розширення горизонтів та знань у тематиці соціального підприємництва.
Посилання на сторінки КОО ВГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення»
Сайт Асоціації сприяння самоорганізації населення