Відкрита гостьова лекція Дмитра ЗЕЛЕНЕЦЬКОГО
19 травня 2025 року здобувачі освітньої програми «Підприємництво, торгівля та логістика» разом з викладачами кафедри економіки, підприємництва та ГРС отримали чудову нагоду долучитися до відкритої гостьової лекції директора департаменту логістики однієї з найуспішніших компаній на ринку ритейлу України – мережі магазинів «Файно маркет» – Дмитра ЗЕЛЕНЕЦЬКОГО на тему «Особливості організації логістики на торговельному підприємстві».
Використовуючи презентаційні матеріали, топ-менеджер розповів про функції й особливості роботи, а також секрети успіху департаменту логістики компанії, який складається з підрозділів складської логістики, транспортної логістики та відділу товаропотоків.
Складська логістика мережі «Файно маркет» має власний потужний розподільчий центр (РЦ), який забезпечує 92,8% загального товарообігу компанії (7,2% забезпечують прямі постачальники та 3PL оператор). Масштаби РЦ – вражаючі! До його складу входить три складські комплекси загальною площею 15 000 м2: основний склад; склад-холодильник та овочевий склад. Стелажна система вміщує 10 500 палетомісць, через неї проходить 4200 позицій SKU. У 2024 році РЦ обробив 254 000 т вантажів.
Особливу увагу лектор приділив питанням оптимізації складських операцій за допомогою програмного забезпечення. Всі логістичні процеси в РЦ автоматизовані та управляються за допомогою WMS-системи Qguar 6.0, яка дозволяє:
- збільшити ефективність складських операцій;
- оптимізувати використання складських площ;
- покращити управління запасами та їх розміщення;
- реалізувати різні схеми обробки замовлень: класичну за допомогою ТЗД; Pick by Light; Pick-by-voice (голосовий відбір); Pick-by-line (відбір по лінії); Pick by belt (Pick-to-Belt).
Не менш жвавий інтерес у слухачів викликало питання організації на підприємстві транспортної логістики на основі Transportation Management System (TMS) – програмного забезпечення, призначеного для автоматизації та оптимізації керування перевезеннями. Основними функціями TMS є планування маршрутів, управління транспортом, оптимізація витрат, управління документацією, аналітика та звітність.
Д. Зеленецький ознайомив присутніх із застосовуваними методиками:
- формування маршрутів та визначення потреби у транспортних засобах;
- ведення облікової інформації щодо маршрутів доставки та завантаженості ТЗ.
Автомобільний парк торговельного підприємства налічує 42 од. вантажних авто загальною вантажопідйомністю від 4 до 15 т. Всі вони оснащені системою GPS-моніторингу, яка надає можливість: відслідковувати в режимі online переміщення ТЗ; дотримання встановлених маршрутів та часових інтервалів під час доставки товару; контролювати кілометраж та витрати палива ТЗ; проводити моніторинг дотримання температурного ланцюгу доставки товарів.
Не менш важливу роль в управлінні логістичним ланцюгом компанії відіграє відділ товаропотоків, який, співпрацюючи з понад 430 постачальниками та щорічно замовляє 270 000 позицій товарів. Програмний продукт Order Management System дозволяє автоматизувати та оптимізувати процес обробки замовлень.
Наприкінці заходу учасники мали можливість поставити лектору запитання й отримати вичерпні відповіді, а також спільно обговорити найбільш актуальні питання логістики. Прослухавши лекцію, здобувачі спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля» отримали нові знання щодо адаптації та модифікації існуючих наукових підходів, методів і програмних продуктів до конкретних ситуацій професійної логістичної діяльності, а також інноваційних підходів до вирішення професійних завдань у сфері логістики торговельної мережі, що у повній мірі відповідає програмним результатам навчання здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Підприємництво, торгівля та логістика».
Дякуємо Дмитру ЗЕЛЕНЕЦЬКОМУ та організаторам за цікаву і змістовну зустріч!