16-25 квітня 2024 року викладачі кафедри Ірина ЖУРИЛО та Михайло РУТИНСЬКИЙ прийняли участь у весняній школі «Європейський досвід трансферу технологій для українських університетів» (European technology transfer for Ukrainian universities, UniTECH), яка проводилася Національним університетом «Львівська політехніка» в рамках проекту JEAN-MONNET CHAIRS UniTECH, мета якого – передавати досвід ЄС у сфері технологій на трьох циклах вищої освіти та сприяти розвитку інноваційної культури у Вищих навчальних закладах України.
У рамках весняної школи свої доповіді презентували:
- доктор Айван ЗУПІК, викладач університету Голдсміс, (Лондон, Великобританія);
- професорка Стефані КАУДЕЛА-БАУМ з Люцернського університету прикладних наук і мистецтва (Люцерн, Швейцарія);
- Олександр КРАКОВЕЦЬКИЙ, CEO DevRain, CTO DonorUA, Ph.D., Microsoft Regional Director, Microsoft AI Most Valuable Professional;
- д-р Бертран ТОРТЕЛЬЄР, проєктний інженер Альпійської соціальної ініціативи (АСІС), керівник кафедри підприємництва в університеті Ліон Люм’єр (Франція);
- д.е.н., професор Ірина НЄННО, професорка кафедри менеджменту та інновацій Одеського національного університету імені І.І. Мечникова, керівниця офісу інновацій в Одесі;
- Ігор ОЛЕКСІВ, професор кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Інституту економіки і менеджменту Національного університету «Львівська політехніка»;
- Вікторія ХАРЧУК, професорка кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва ІНЕМ;
- Олег ДУМА, старший викладач кафедри адміністративного та фінансового менеджменту Інституту адміністрування, державного управління та професійного розвитку Львівської політехніки;
- інші спікери.
Доктор Айван ЗУПІК запропонував учасникам весняної школи замислитись над питаннями особливостей функціонування ефективних організацій, націлених на інноваційний розвиток, гнучкість та прибутковість. Під час зустрічі присутні мали змогу ознайомитись із тематикою Performance-focused organizing for Innovations, у якій спікер приділив особливу увагу типам організаційних структур, які сьогодні функціонують та сприяють розвитку й імплементації інновацій. На додачу доктор Зупік поділився сучасними підходами до балансування ресурсів, інновацій та розвитку в організаціях. До спікера було чимало запитань щодо способів відновлення бізнес-середовища в Україні та ролі інновацій і вітчизняних організацій у цьому процесі, впливу ШІ на ефективність та управлінські процеси тощо. На завершення доктор Айван Зупік розповів про особливості дослідницької роботи та інноваційного середовища у закладах вищої освіти Великобританії.
Професорка Стефані КАУДЕЛА-БАУМ має величезний досвід у реалізації консультаційних проєктів для представників бізнесу, дослідницьких та освітніх проєктів, спрямованих на розвиток організаційної креативності, інноваційного лідерства, гнучкої трансформації та управління людьми. Свій виступ спікерка присвятила питанням From organizational ambidexterity to innovation, зокрема ознакам та особливостям organizational ambidexterity й викликам, які можуть спіткати організації під час інноваційної діяльності. На останок професорка навела приклади успішних бізнес-кейсів впровадження інновацій із практики швейцарських компаній.
Олександр КРАКОВЕЦЬКИЙ презентував тренінг на тему «Використання штучного інтелекту для наукових досліджень та комерціалізації інновацій». Доповідач приділив особливу увагу різноманітним інструментам ШІ, які можуть бути корисними для дослідницької діяльності. Родзинкою тренінгу була презентація практичних способів використання інструментарію ШІ для аналізування великого масиву літератури, даних та проведення кількісних обчислень.
До уваги присутніх спікер Бертран ТОРТЕЛЬЄР подав доповідь Entrepreneurship: Market research and the marketing approach. Учасники мали змогу обговорити особливості здійснення маркетингових досліджень ринку та застосування різноманітних маркетингових підходів просування інноваційних продуктів і послуг в умовах сьогодення.
Професорка Ірина НЄННО презентувала доповідь на тему «Трансфер управлінських технологій під впливом штучного інтелекту». Зокрема, присутні обговорили особливості управлінських технологій під впливом Industry 4.0, проведення аналізу управлінських технологій, управлінське майбутнє ШІ, вплив ШІ на управлінські технології, ознаки юридичної особи для ШІ, роль менеджера за П. Сенге та стан і перспективи AR\VR в освіті.
Професор Ігор ОЛЕКСІВ розповів про новий проєкт Програми ЄС Еразмус+ КА2 «Забезпечення академічної свободи та інклюзії шляхом цифровізації» (101081850 AFID ERASMUS EDU 2022 CBHE), який реалізовують за участю НУ «Львівська політехніка», зокрема про його мету, цілі й поточні результати, які можуть стати у нагоді студентам та академічній спільноті. На завершення професор Олексів розповів про можливості співпраці та долучення студентів і науково-педагогічного персоналу до проєкту AFID.
Професорка Вікторія ХАРЧУК розповіла про Віртуальний інклюзивний кампус (VIC) як один із вагомих результатів реалізації проєкту AFID, зокрема про його ідею, цілі, можливості, інклюзивні інструменти, структуру й наповнення курсів, які пропонуватимуть слухачам з різноманітними здібностями, а також студентам і дорослим, які прагнуть розвинути професійні компетентності.
Олег ДУМА розповів про новий проєкт Програми ЄС Еразмус+ напряму Jean Monnet «Українська академічна інтеграція в стартап екосистему ЄС: зв’язок з найкращими практиками». Зокрема, спікер повідомив про мету проєкту, його етапи, тематичні напрями, заплановані заходи й можливості долучення до них.
Дуже цікавою та продуктивною була Q/A сесія, під час якої учасники ділилися власним досвідом та обмінювались міркуваннями за окресленими тематичними питаннями.
У роботі Весняної школи прийняли участь понад 270 представників ВНЗ з усієї України. Вона виявилася надзвичайно цікавою, насиченою і корисною. Учасники були нагороджені сертифікатами НУ «Львівська політехніка».

